Wydział Ruchu Drogowego - Komenda Powiatowa Policji w Mińsku Mazowieckim

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydział Ruchu Drogowego

Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego

aspirant sztabowy Rafał Ciborowski

Zastępca Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego

aspirant sztabowy Robert Tomaszewski

ul. Wyszyńskiego 42

05-300 Mińsk Mazowiecki 

tel: 47 72 49 280

Zadania i kompetencje:

Wydział Ruchu Drogowego realizuje zadania Komendy między innymi przez:

  • wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie również w oparciu o przepisy ustawy o transporcie drogowym,
  • realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz udział w zabezpieczeniu procesowym śladów i dowodów,
  • edukację mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej, w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym,
  • koordynowanie i prowadzenie na terenie podległym Komendzie, działań w ramach międzynarodowych, ogólnokrajowych i wojewódzkich akcjach kontrolno-porządkowych jak również realizacja zadań na trasach centralnie koordynowanych,
  • organizowanie zajęć w ramach doskonalenia zawodowego dla funkcjonariuszy Komendy i jednostek organizacyjnych Policji wymienionych w § 9 ust. 1 w zakresie problematyki ruchu drogowego,
  • współdziałanie z organami państwowymi, samorządowymi oraz innymi podmiotami w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym,
  • organizowanie, wykonywanie i nadzór działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń w ruchu drogowym oraz współdziałanie na obszarze powiatu z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w tym zakresie, inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców przestępstw i wykroczeń drogowych oraz przestępstw kryminalnych i gospodarczych,
  • planowanie i organizowanie zadań własnych związanych z realizacją zadań w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego, podczas organizowanych imprez masowych, protestów społecznych oraz nadzór w tym zakresie nad jednostkami organizacyjnymi Policji wymienionymi w § 9 ust. 1,
  • wprowadzanie danych do Systemu Ewidencji Wykroczeń i Kolizji w oparciu o kartę Prd 2/2, ewidencjonowanie i przekazywanie do rejestracji kart Mrd 5/1, sporządzanie analiz stanu bezpieczeństwa, analizowanie przyczyn i okoliczności wypadków (kolizji) drogowych oraz opracowywanie programów działań na rzecz poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • współpracę w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz mediami celem budowania społecznego zaufania i akceptacji dla działań Policji ruchu drogowego,
  • współpracę z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Komendy Stołecznej Policji,
  • współpracę z właściwymi organami i instytucjami odpowiedzialnymi za stan i utrzymanie dróg, prowadzenie kontroli oznakowania pionowego i poziomego oraz występowanie z wnioskami o zmianę stałej organizacji ruchu poprawiającej stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Metryczka

Data publikacji : 15.05.2009
Data modyfikacji : 22.02.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Mińsku Mazowieckim
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
sierż. szt. Elżbieta Zagórska
Osoba udostępniająca informację:
sierż. szt. Elżbieta Zagórska Jednoosobowe Stanowisko ds. Prasowo Informacyjnych
Osoba modyfikująca informację:
sierż. szt. Elżbieta Zagórska
do góry