Wydział Wspomagający - Komenda Powiatowa Policji w Mińsku Mazowieckim

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydział Wspomagający

Naczelnik Wydziału Wspomagającego

nadkomisarz Monika Mróz

ul. Łupińskiego 42

05-300 Mińsk Mazowiecki

tel: 47 72 49 221

Kompetencje i zadania:

Wydział Wspomagający realizuje zadania Komendy w zakresie:

1) polityki organizacyjno − etatowej, kadrowej i szkoleniowej, między innymi przez:

  • opracowywanie ilościowych i jakościowych prognoz z zakresu potrzeb kadrowych,
  • dokonywanie ocen i analiz sytuacji kadrowej, badanie zjawisk i problemów kadrowych oraz przedstawianie wniosków z nich wynikających kierownictwu Komendy, planowanie i organizowanie doboru kadr, realizowanie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do pracy,realizację założeń polityki odznaczeniowo − awansowej,
  • prowadzenie prac organizacyjno − etatowych oraz wypracowywanie zasad kształtowania struktur komórek organizacyjnych Komendy i jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1;
  • opracowywanie i aktualizację regulaminu Komendy oraz koordynację procesu uzgadniania projektów regulaminów jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1,
  • prowadzenie bieżącej obsługi kadrowej policjantów i pracowników Komendy oraz jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 w zakresie spraw związanych z przebiegiem służby i pracy oraz opracowywanie projektów decyzji w tych sprawach,
  • prowadzenie ewidencji etatowej i kadrowej oraz sporządzanie miesięcznych meldunków,
  • opiniowanie wniosków w sprawie umożliwienia odbycia praktyk studenckich i udostępniania materiałów do prac naukowych policjantom, pracownikom i osobom spoza Policji,
  • opiniowanie wniosków policjantów i pracowników w sprawach osobowych,
  • realizację przedsięwzięć szkoleniowych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego,
  • zgłaszanie potrzeb oraz kierowanie policjantów na przedsięwzięcia szkoleniowe organizowane w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego,
  • przeprowadzanie okresowych sprawdzianów z wiedzy i umiejętności,
  • planowanie, organizowanie i prowadzenie działalności w zakresie przedsięwzięć szkoleniowych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego oraz w dziedzinie wyszko-lenia strzeleckiego i sprawności fizycznej,
  • nadzorowanie realizacji programów przedsięwzięć szkoleniowych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego w jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1,
  • prowadzenie biblioteki zawodowej,
  • współpracę z policjantem Komendy realizującym zadania mobilizacyjno − obronne w zakresie zagadnień mobilizacyjno − obronnych,
  • współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Stołecznej Policji;

2) tworzenia warunków Komendantowi Powiatowemu Policji w Mińsku Mazowieckim do sprawnego zarządzania, między innymi przez:

  • obsługę sekretarsko − biurową oraz organizowanie narad, odpraw służbowych, spotkań okolicznościowych zarządzanych przez kierownictwo Komendy,
  • prowadzenie ogólnej kancelarii jawnej w Komendzie oraz nadzór nad pracą kancelaryjną w komórkach organizacyjnych Komendy oraz jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1,
  • prowadzenie okresowej kontroli ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów jawnych w komórkach organizacyjnych Komendy oraz jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1,
  • prowadzenie przedsięwzięć szkoleniowych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego pracowników wykonujących czynności kancelaryjne w zakresie ewidencjonowania i obiegu dokumentów jawnych, prowadzenie ewidencji stempli, pieczęci i referentek,
  • gromadzenie, ewidencjonowanie, rozpowszechnianie i aktualizowanie zbiorów przepisów prawnych oraz powszechnie obowiązujących,obsługę poligraficzną Komendy zgodnie z „Instrukcją pracy powielarni”;

3) gospodarki finansowej, między innymi przez:

  • sprawowanie pod względem merytorycznym dokumentów finansowo − księgowych,
  • sporządzanie list wynagrodzeń dla tłumaczy/biegłych za ekspertyzy oraz osób wzywanych do okazania,
  • naliczanie do wypłaty równoważnika za przejazd raz w roku dla funkcjonariuszy, sporządzanie zestawień dopłat do wypoczynku oraz rozliczanie delegacji służbowych,
  • prowadzenie weryfikacji płatności za badania osób zatrzymanych w PDZO oraz zabezpieczenia medycznego,
  • prowadzenie rozliczeń policjantów z mandatów gotówkowych i kredytowych oraz pro-wadzenie wymaganej dokumentacji w tym zakresie,
  • odprowadzanie środków finansowych z tytułu mandatów gotówkowych do kasy Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego zgodnie decyzją Komendanta Stołecznego Policji,
  • prowadzenie pełnej obsługi finansowo − księgowej oraz ewidencji i kartoteki Koleżeńskiej Kasy Oszczędnościowo − Pożyczkowej,
  • prowadzenie rozliczeń policjantów z mandatów gotówkowych i kredytowanych oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji w tym zakresie;

4) zaopatrzenia i transportu Komendy, między innymi przez:

  • planowanie i ustalanie potrzeb, realizację dostaw, magazynowanie, zaopatrywanie w sprzęt i materiały uzbrojenia, techniki specjalnej, mundurowe i specjalistyczne, żywnościowe, kwaterunkowo − biurowe, kulturalno − oświatowe i sportowe, techniki biurowej i materiałów kancelaryjnych, czystości i higieny osobistej oraz druków,
  • prowadzenie ewidencji ilościowej składników majątku,
  • organizowanie dostaw sprzętu,
  • sporządzanie dowodów rozchodowo − przychodowych oraz arkuszy obliczeniowych,
  • realizację zapotrzebowań na sprzęt i materiały,
  • opracowywanie i składanie do komórki organizacyjnej Komendy Stołecznej Policji właściwej do spraw zaopatrzenia zapotrzebowań na sprzęt i materiały wyszczególnione w lit. a,
  • prowadzenie ewidencji sprzętu transportowego w książce ewidencji indywidualnej sprzętu transportowego,
  • planowanie i ustalanie potrzeb, realizację dostaw, magazynowanie i zaopatrywanie w materiały pędne, smary, części zamienne, ogumienie oraz narzędzia warsztatowe,
  • wystawianie, wymianę oraz rozliczanie książek kontroli pracy pojazdów będących na wyposażeniu Komendy oraz ich sprawdzanie pod względem prawidłowego wypełniania terminowego wykonywania obsług technicznych i wymiany oleju,
  • prowadzenie dokumentacji indywidualnej pojazdów będących na wyposażeniu Komendy oraz protokołów zdawczo – odbiorczych i dowodów technicznych ST−3,
  • prowadzenie dokumentacji związanej z naliczaniem dodatkowego wynagrodzenia za wykonywanie „obsługi codziennej” dla uprawnionych policjantów,
  • zapewnianie sprawności technicznej użytkowanego sprzętu transportowego poprzez planowanie obsług technicznych, koordynowanie napraw technicznych i przeglądów gwarancyjnych,
  • opracowywanie informacji i sprawozdań o eksploatowanym sprzęcie w zakresie ilości przejechanych kilometrów oraz rozliczanie zużytych materiałów pędnych i smarów „mpis”, itp.,
  • nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny transportowej w Komendzie, terminów obsługowo − naprawczych, ważności dowodów rejestracyjnych oraz zaświadczeń do prowadzenia pojazdów służbowych,
  • wydawanie zaświadczeń potwierdzających spełnienie przez policjantów i pracowników Policji wymagań uprawniających do kierowania pojazdami służbowymi,
  • prowadzenie ewidencji i rozliczanie wydatków dotyczących holowania i parkowania pojazdów zatrzymanych w związku z prowadzonymi postępowaniami przygotowawczym w komórkach organizacyjnych Komendy i jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1,
  • pozyskiwanie sprzętu transportowego w ramach innych form od państwowych jedno-stek organizacyjnych, jednostek samorządów terytorialnych oraz fundacji, stowarzyszeń, banków i instytucji ubezpieczeniowych,
  • współpracę z komórką organizacyjną właściwą do spraw transportu Komendy Stołecznej Policji w zagadnieniach eksploatacyjnych pojazdów służbowych,
  • współpracę z komórką organizacyjną właściwą do spraw transportu Komendy Stołecznej Policji w zakresie likwidacji szkód w służbowym sprzęcie transportowym,
  • prowadzenie ewidencji mieszkań służbowych, naliczanie należności i przygotowywanie decyzji z tytułu uprawnień mieszkaniowych, rozliczanie i przekazywanie mieszkań służbowych oraz naliczanie i pobieranie należności z tytułu najmu mieszkań służbowych,
  • przeprowadzanie przeglądów technicznych obiektów,
  • ustalanie potrzeb inwestycyjno − remontowych i konserwacyjnych,
  • prowadzenie spraw związanych z gospodarką mieszkaniową i prawe do lokalu mieszkalnego, wynikających z rozdziału 8 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji,
  • prowadzenie książek obiektów budowlanych;

5) całokształtu czynności dotyczących następujących systemów: przewodowego systemu łączności telefonicznej, telefaksowego i szyfrowego, systemu radiowego, poczty specjalnej, systemu informatycznego, system monitoringu miejskiego, systemu technicznego ochrony obiektów, Systemu Wspomagania Dowodzenia, między innymi przez:

  • organizację i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i właściwą eksploatacją urządzeń i wyżej wymienionych systemów,
  • planowanie i ustalanie potrzeb, realizację dostaw, magazynowanie i zaopatrywanie w sprzęt i materiały eksploatacyjne łączności i informatyki,
  • prowadzenie ewidencji przychodowo − rozchodowej urządzeń systemów w/wym.,
  • bieżącą konserwację, zaopatrzenie w materiały eksploatacyjne oraz usuwanie nie-skomplikowanych uszkodzeń w urządzeniach wyżej wymienionych systemów,
  • wykonywanie zadań wynikających z bieżącej obsługi informatycznej Komendy i jedno-stek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1,
  • lokalną administrację z dostępem Komendy i jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 do systemów informatycznych funkcjonujących w Policyjnej Sieci Transmisji Danych,
  • współpracę z komórką organizacyjną właściwą do spraw teleinformatyki Komendy Stołecznej Policji w zakresie utrzymania i rozwoju wyżej wymienionych systemów oraz przekazywania danych do sprawozdawczości i planów organizacyjnych,
  • koordynowanie działań w zakresie utrzymywania standardów systemów teleinformatycznych w Komendzie,
  • realizowanie określonych przez nadrzędne jednostki organizacyjne Policji celów strategii i polityki bezpieczeństwa, wyżej wymienionych systemów,
  • organizowanie łączności i współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi Policji, resortu spraw wewnętrznych i administracji oraz instytucjami pozapolicyjnymi,
  • nadzór formalny i weryfikacja danych na meldunkach i kartach daktyloskopijnych oraz wprowadzanie ich do Krajowego Systemu Informacji Policyjnej.

Metryczka

Data publikacji : 05.11.2018
Data modyfikacji : 22.02.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Mińsku Mazowieckim
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
sierż. szt. Elżbieta Zagórska
Osoba udostępniająca informację:
sierż. szt. Elżbieta Zagórska Jednoosobowe Stanowisko ds. Prasowo Informacyjnych
Osoba modyfikująca informację:
sierż. szt. Elżbieta Zagórska
do góry